Where to start

Follow my blog with Bloglovin

Hoe start je een eerste blogpost? Hoe start je ├╝berhaupt een blog als je nog vrij weinig van bloggen weet? Hoe start je een blog als je alleen de ambitie hebt om mensen te inspireren hun dromen achter na te gaan? Hoe start je een blog die gaat over een nog bijna onontdekt stukje van de wereld?

DSC02341

Deze vragen spoken door mijn hoofd. En ondanks deze onzekerheid begin ik gewoon. Vandaag, 20 december 2015, schrijf ik mijn eerste blogpost en ik hoop dat ik er nog veel meer mag schrijven. Ik hoop dat dit mijn kleine stukje internet wordt waar ik mijn gedachten kwijt kan, waar ik mensen kan inspireren om vooral te doen wat ze leuk vinden, waar ik kan laten zien hoe mijn leven er uit ziet en waar ik anderen kan prikkelen om het mooiste land ter wereld te bezoeken. En ik hoop dat jij met me mee wilt op deze reis.

Op dit stukje van het internet kun je volgen hoe ik struggle met het feit dat ik in Nederland woon, maar dat ik mijn hart aan (en in) Ghana verloren ben. Net als heel veel jongeren tussen de 16 en 25 jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan in een derdewereldland. Voor sommige mensen stopt zo’n avontuur na een paar maanden, voor mij is het bij terugkomst pas begonnen. Ik kon de ervaringen niet loslaten, moest toegeven dat ik verliefd werd op een local en begon samen met een vriendin een bedrijf met lokale producten uit Ghana. Inmiddels ben ik drie keer in dit land geweest, staat een vierde keer op de planning en probeer ik me beetje bij beetje voor te bereiden op een toekomst in dit land. Het leven kan gek lopen.

– MAKE YOUR DREAMS HAPPEN-

Liefs, Jennifer

 

 

2 thoughts on “Where to start

  1. Hej Jennifer,

    Hier een berichtje vanuit Ghana, grappig dat je via instagram toch bij elkaar terecht komt. Ik doe inmiddels, net als vele anderen obrunis, vrijwilligerswerk in Kumasi. Ghana is een prachtig land met de meest vriendelijke bevolking die ik ooit ontmoet heb.

    Ik benieuwd naar je verhalen! Elkaar hier ontmoeten gaat helaas niet zag ik. Ik vertrek de zelfde dag als jij, alleen dan de andere kant op.

    Succes met je blog!
    Liefs,
    Evelien

    Like

    • Hoi Evelien!

      Wat leuk dat je op mijn blog reageert, bedankt! Wat leuk dat je vrijwilligerswerk doet. Ik moet je eerlijk toegeven: ik ben een hele slechte Ghana-reiziger, ik ben drie keer in Kumasi geweest maar alleen maar omdat de bus er ’s nachts doorheen reed haha.

      Jammer dat we elkaar niet kunnen ontmoeten, vind het altijd leuk om Nederlanders in Ghana te ontmoeten. Misschien kunnen we naar elkaar zwaaien in de lucht ;-)!

      Jij nog een hele fijne tijd in Ghana, geniet er heel heel heel erg van!
      Liefs, Jennifer

      Like

Geef een reactie

