Get ready for Ghana: Bucketlist (#2)

Nog twee weken te gaan dus is het tijd voor het tweede deel van mijn bucketlist. Deel 1 heb je al hier kunnen kunnen lezen. En vandaag vertel ik jullie dus mijn deel 2. Benieuwd wat ik nog meer in Ghana wil doen deze keer? Lees snel verder…

998290_10200853863123999_1436263787_n.jpg

#1 t/m #5 lees je hier!

#6 Kleding laten maken

In Ghana hebben ze echt ongelooflijk mooie stoffen. Heel kleurrijk. En er zijn ook heel veel klerenmakers die hele mooie dingen maken. Onze Ibrahim maakt voor Dreams from Ghana bijvoorbeeld hele mooie tassen, maar er zijn ook veel makers die bijvoorbeeld jurken maken. Ik heb twee Ghanese jurken. Een blauwe (zie foto) en een roze-achtige met figuren. Ik draag echt nooit jurken en ik heb deze stiekem echt voor de heb laten maken, dus ik draag deze jurken ook nooit. Daarom heb ik voor deze keer plaatjes van mooie jasjes, broeken en tops gemaakt in de hoop dat ik iemand in Ghana vind die dit voor me kan maken. Wordt vervolgd!

#7 Meer lokaal voedsel eten

Ghana staat niet bepaald bekend om haar fantastische keuken. Het eten is voornamelijk simpel en goedkoop. Ik eet meestal rijst, rijst, rijst, spaghetti, yam en rijst. Veel rijst dus, maar Ghana heeft veel meer. Fufu bijvoorbeeld. Sinds de afgelopen keer ben ik fufu gaan waarderen. Fufu is een slijmerige deegbal die je eet in een soep. Met je handen. Het smaakt eigenlijk naar niks en ik was er vanaf het begin geen fan van. Inmiddels ben ik er aan gewend, en wil ik het deze keer meer gaan eten. Net als dat ik me bijvoorbeeld wil gaan wagen aan banku. Heb je nu geen idee waar ik het over heb? Geen zorgen, ik ga proberen uit te vogelen hoe ze alle gerechten precies maken en deze dan op dit blog (misschien zelfs in video vorm) posten.

#8 Naar Robis Dutch Pub in Accra

Echt totaal in tegen strijd met #7, maar ik wil echt een keer naar deze Dutch Pub in Accra. In Nederland hou ik helemaal niet van patat en frikadellen (ik heb me laten vertellen dat ze die hier hebben), maar ik wil het in Ghana weleens proberen. Natuurlijk ook een leuke kans om Mister iets van de Nederlandse cultuur mee te geven.

#9 Surfen

In Kokrobite (en Busua) bevindt zich Mr Bright Surf School en ik wil er zo graag lessen nemen om te leren surfen. Dat lijkt me echt ontzettend leuk. En meteen goed dat ik ook nog wat actiefs doe in Ghana. Naast lopen doe ik eigenlijk helemaal niks anders dan zitten. Enige puntje is wel dat Mister niet kan zwemmen, en ik weet niet of het nog net zo leuk is als ik de hele tijd in de zee lig en hij alleen maar kan toekijken. Ik kijk nog wel even of ik het ga doen. Als ik het ga doen, ga je dat ongetwijfeld op dit blog lezen.

#10 Reggae night in Kokrobite

Ik meen elke zaterdagvond is het reggae night bij Big Milly’s Backyard in Kokrobite. Dat is een enorm populaire plek voor westerlingen en ik ben daar niet zo van. Op z’n tijd vind ik het wel leuk en zo’n avond lijkt me dan ook een uitgelezen kans om nieuwe westerlingen in Ghana te ontmoeten. Je gaat mij hier waarschijnlijk niet ieder weekend vinden (maar zeg nooit nooit), maar ik wil het minstens één keer in mijn leven meemaken.

DSC00963.JPG

Fufu, allemaal van hetzelfde bord

Dat was dan het tweede deel van mijn bucketlist. Ik kan nog makkelijk een derde deel maken, maar ik denk dat ik het hier maar bij laat. Als ik alles verklap wat ik ga doen (of wil doen) dan heeft het geen zin meer om dit blog te lezen haha.

Liefs, Jennifer

3 thoughts on “Get ready for Ghana: Bucketlist (#2)

  1. Oh wat een leuk jurkje! Ik heb toen ook kleding laten maken, maar niet veel gedragen ook. Wel leuk voor de ervaring. En fufu? Dat was echt mijn lievelingseten daar!! Hahaha 🙂 Ik heb het zelfs toen in NL nog opgezocht, maar kon het nergens vinden. Echt té lekker vond ik dat 😛

    Like

    • Ja daarom haha, en die traditionele jurken staan mij sowieso al niet. Maar voor jasjes en broeken en zo wil ik wel een poging wagen. Té lekker vind ik het nog niet 😉 Maar ik begin het wel meer te waarderen. Ik heb het een paar maanden geleden in een Afrikaans restaurant in Alkmaar gegeten, maar dat was “droge” fufu dus niet in de soep en je moest het in een soort saus dippen. Had ik nog nooit zo gezien in Ghana, maar schijnt wel gewoon een gerecht te zijn.

      Liked by 1 persoon

  2. Pingback: So what about the bucketlist? – Living the Ghanaian dream

Geef een reactie

