Get ready for Ghana: Wat neem ik mee #1

Over een ruime week gaat het weer gebeuren. Ik stap voor de vierde keer op het vliegtuig naar Ghana. Inmiddels ben ik begonnen met het pakken van mijn koffers. Ben je benieuwd naar wat ik allemaal meeneem? Lees snel verder…

Doei ik ga naar ghana 2013 en 2014.png

In deze post vertel ik je welke belangrijke dingen je zeker mee moet nemen.

Handbagage:

  • Paspoort met je visum er in
  • Inentingenboekje: heel belangrijk, zonder gele koorts inenting ben je niet welkom in Ghana. Bij aankomst in Accra kijken ze er niet altijd naar maar je moet hem echt bij je hebben. Zonder kom je je het land niet in
  • Een kopie van het visumaanvraagformulier: in het vliegtuig krijg je een formulier waarop je dingen als je naam, paspoortnummer, wat je komt doen, waar je verblijft etcetera in moet vullen. Dit is bijna precies hetzelfde wat je hebt ingevuld voor je visum, dus als je hier een kopie van meeneemt kun je het overschrijven
  • Malariapil (ligt er volledig aan welke pil je hebt en wanneer je deze moet slikken)
  • Natuurlijk allemaal dingen die je normaal ook meeneemt (misschien een boek, reiskussen enzovoorts) maar dit zijn de dingen speciaal voor Ghana
  • Een telefoon (kan ook gewoon smartphone) met sim lock vrij zodat je een Ghanese simkaart kan gebruiken
  • Inlog apparaatje voor internetbankieren (zet je bankpas op wereld!)

Ruimbagage:

  • Malariapillen
  • Geïmpregneerde klamboe
  • DEET
  • Na de beet muggen lotion
  • Zonnebrand
  • Andere medicijnen (tegen bijvoorbeeld diarree)
  • Pleisters
  • EHBO kitje
  • Eigen schone naalden (indien je bloed moet prikken vanwege kans op bijvoorbeeld malaria is het fijn als je zelf naalden mee kan brengen, is natuurlijk niet verplicht)
  • Verzekeringspapieren
  • Kopie van je paspoort
  • Zaklamp
  • Een wereldstekker (voor Engeland), eventueel is er een trucje voor het stopcontact maar een wereldstekker is veiliger

Dit zijn de allerbelangrijkste dingen die me te binnen schieten. De meeste kun je ook wel in Ghana kopen (bijvoorbeeld een klamboe, zaklamp of paracetamol) maar ik vind het prettig als ik deze dingen gewoon bij me heb en niet stad en land hoef af te zoeken wanneer ik ze nodig heb.

Volgende week kom ik met deel twee van Wat neem ik mee naar Ghana. Dan ga ik dieper in op bijvoorbeeld kledingvoorschriften en voedsel.

Mocht je naar aanleiding van deze post aanvullingen of vragen hebben, dan hoor ik dat heel graag. Laat even een reactie achter, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Liefs, Jennifer

2 thoughts on “Get ready for Ghana: Wat neem ik mee #1

Geef een reactie

