Bye Holland, hello Ghana!

Het is zover! Vanavond begint mijn reis naar Ghana. Ik kan het zelf nog amper geloven, maar mijn ingepakte koffers en geprinte vliegtickets bewijzen dat het wel zo is. Zo raar!

It’s today! I will start my fourth journey to Ghana this evening. I can’t believe it yet. But I have my packed suitcases and my tickets, so I have to believe it. It is so strange!

DSC00466.JPG

Eind november heb ik mijn ticket geboekt en sindsdien had ik maar weinig tijd om er bij stil te staan dat ik al zo snel terug zou gaan. Behalve dat ik mijn visum moest aanvragen, ging het leven gewoon door. Studie, stage, sport, werk, tentamens, semester afsluiten. Ik heb de laatste weken zoveel aan mijn hoofd gehad dat er echt geen tijd was om te beseffen dat ik ga! Dat maakt het natuurlijk niet minder leuk.

Vanavond rond 19.00 uur ga ik richting Schiphol. Ik vlieg as om 23.55 uur, maar ik heb gehoord dat er wat problemen zijn bij de paspoortcontrole (iets met weinig personeel). Sommige mensen hebben hun vlucht om deze reden gemist. Ik heb er nogal een handje naar om mijn vlucht te missen of het heel spannend voor mezelf te maken, en dat wil ik nu wel voorkomen. Gestresst aan een reis beginnen is nooit een aanrader.

Morgenochtend rond half vijf kom ik aan in Istanbul. En dan gaat het lange wachten beginnen. Ik heb namelijk een overstap van maar liefst tien uur! Gelukkig kan ik me meestal wel tijdens een overstap vermaken, en ik heb mijn laptop bij me. Niks om me zorgen over te maken dus. Maar mocht je morgen tussen 4.30 en 14.00 (Turkse tijd) niks te doen hebben: je bent welkom om me op alle kanalen die ik heb aan te spreken!

Ergens rond half negen Ghanese tijd (half tien Nederlandse) land ik in Accra. Dan duurt het nog wel even voor ik buiten sta. Uitstappen, de douane, koffers pakken etcetera gaat namelijk al lekker op een Afrikaans tempo. Gelukkig ben ik inmiddels “ervaren” in Ghana reisjes ;), dus ik heb een tactiek (die ik niet ga delen haha, je weet nooit wie mee leest en die opeens ook morgenavond toe gaat passen!).

Ik verwacht dus dat ik rond 22.00 uur Ghanese tijdΒ Mister na precies vijf maanden weer plat kan knuffelen. Dan moeten we nog een uurtje of twee in de auto naar huis, en dan ga ik heel snel slapen. Iedereen op de compound ligt waarschijnlijk ook al te slapen, dus het feestje komt woensdag wel!

Ik neem mijn laptop dus mee, en ik hoop dat het me lukt om het internet aan de praat te krijgen. Zo niet, dan zien je pas over vijf weken wat ik allemaal beleefd heb!

It's today 2016

The last weeks I didn’t had so much time to think about that I am going back to Ghana. This evening I will go to the airport. I will fly at 11.55pm and my first stop will be in Istanbul. I have an ten hour transfer there, which is super long of course. So if you have time to talk to me haha, that would be nice. You can find my contacts here.Β 

I will fly from Istanbul to Accra around three o’clock pm(Turkish time). Around 8.30 pm I will reach Accra again! It doesn’t mean that my journey stops there. Because everything (like getting my suitcases) goes really slow there haha. I think around 10pm I will see my boyfriend after five months again. Then we will drive to our house for maybe two hours. There I will probably fall asleep. Wednesday will be my “Welcome back” party haha.

 

5 thoughts on “Bye Holland, hello Ghana!

  1. Oh meid wat spannend!!! Gewoon heel vroeg op Schiphol zijn, dan komt vast alles goed! Ik heb heel vaak bij een overstap moeten rennen om de vlucht te halen en dat is echt niet fijn… Hoop dat je je kunt vermaken in Istanbul, maar met het geweldige uitzicht op Mister zal dat vast wel lukken. Nog even dan kun je hem weer in je armen sluiten! Ik hoop natuurlijk op updates, maar zo niet (ik weet hoe dat gaat daar, een megamail getikt valt de stroom uit…) dan tot over 5 weken en heeeeeel veel plezier en genieten met z’n tweetjes!!!

    Liked by 1 persoon

    • Het is gelukt hoor haha, ruim zelfs. Er waren geen problemen, misschien omdat ik op de laatste vlucht van de dag zat. Ik ben nu in Istanbul en heb net eindelijk internet kunnen regelen dus nu vermaak ik me wel haha. Dankjewel! En als je Γ©cht heel graag wilt weten hoe het gaat mag je me op Facebook een berichtje sturen hoor πŸ˜‰ Daar kan ik sowieso op. Ben zelf ook benieuwd hoe dat gaat met het internet, nog nooit op die manier gedaan dus ik zal het beleven! Bedankt voor je reactie! πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

