So what about the bucketlist?

Herinner je je die bucketlist nog die ik voor mijn vertrek heb gemaakt? Zo niet kun je hier in deel één en deel twee teruglezen wat ik allemaal van plan was om te doen tijdens mijn vierde keer in Ghana. Wat daar van terecht is gekomen lees je vandaag in deze post!

Do you remember my bucketlist? You can read part one and part two here. And today I will tell you which things I did!

DSC02679.JPG

#1 Het noorden en Mole National Park

Mijn schaamte groeit met de keer dat ik Ghana verlaat. We zijn namelijk weer niet naar het noorden en Mole National Park geweest. Het begint bijna een sport te worden. Ooit komt die dag dat we wel gaan. En tot die tijd kunnen we genieten van het idee dat we ooit olifanten in het wild gaan zien!

#2 Cedi bead factory bezoeken

Ook deze is er een beetje bij ingeschoten. En ik zou het écht zeker doen. Ja, zo gaan die dingen. Je maakt plannen, plannen en nog meer plannen en bent vervolgens in Ghana en anders loopt anders dan je verwacht had.

#3 Mount Afadjato beklimmen

Het begint een saai te worden: ook deze heb ik over moeten slaan. Tijdens het schrijven van de bucketlist heb ik er geen moment aan gedacht dat het ongeveer 35 graden is in Ghana. Dan ga je natuurlijk niet voor je plezier een berg beklimmen.

#4 Ada Foah

Eindelijk goed nieuws! Deze is half gelukt. We zijn niet naar Ada Foah gegaan, al hebben we wel een poging gedaan om er vanaf onze verblijfplaats naar toe te lopen. We kwamen tot de conclusie (na een halfuur lopen!) dat het iets te ver was. Maar we hebben wel Meet Me There African Home Lodge bezocht, en dat was zeker tof.

#5 Motor rijden

Ik heb de Ghana-traditie voort kunnen zetten. Net als afgelopen zomer ben ik weer achterop de motor bij Mister gekropen en samen zijn we naar het dorp van zijn ouders gereden. We hadden deze keer extra bagage bij ons: een tas met voetbalshirts en broekjes voor Misters voetbalteam. En om die reden werd er ook maar gelijk een wedstrijd gespeeld. Arme jongens, het was bloedheet!

DSC02863.JPG

#6 Kleding laten maken

Niet helemaal gelukt. Ik heb een Angelina dress (zie foto hierboven) gekocht, maar deze is niet op maat gemaakt. Verder ben ik niet op zoek gegaan naar een klerenmaker die jasjes, broeken en tops voor me zou kunnen maken.

#7 Meer lokaal voedsel eten

Oei. Eten in Ghana blijft gewoon een lastig punt. Ik heb er deze keer minder moeite mee gehad dat ik bijna elke dag rijst moet eten en er dus zeer weinig variatie is maar meer lokaal voedsel eten heb ik niet gedaan. Mijn fufu teller is gestopt bij één keer. Ik eet een bord fufu gewoon echt niet in mijn eentje op. En als ik met iemand mee mag eten voelt het een beetje alsof ik hun eten op eet, terwijl ik daarna nog gewoon een bord rijst naar binnen werk. Na fufu voelt het voor mij ook niet alsof ik echt gegeten heb. Je kauwt namelijk niet op fufu. Je slikt het in één keer door.

#8 Naar Robis Dutch Pub in Accra

Alweer niet! Naar Accra gaan om alleen de pub te bezoeken is zonde van onze tijd. Vooral door het chaotische verkeer kost het ons veel tijd om in Accra te komen. En dan moeten we ook weer vroeg vertrekken omdat er anders een kans is dat we geen trotro terug naar huis kunnen vinden. Maar ooit gaan we dit doen hoor… En hopelijk is ooit voordat Mister me in Nederland bezoekt.

#9 Surfen

We zijn heel veel op het strand gezien waar de surfschool gevestigd is. En we hebben ook wat lessen vanaf het strand kunnen zien. Maar we hebben zelf niet gesurft. We hebben wel in een zwembad gezwommen. Mister heeft ware stappen gemaakt in zijn zwemkunsten. Hij heeft zelfs in de zee gezwommen.

#10 Reggae night in Kokrobite

Zoals gezegd zijn we veel op dit strand geweest. En we hebben ook een aantal keer heerlijk gegeten bij Big Milly’s Backyard maar reggae night hebben we overgeslagen. Volgende keer beter.

DSC03349.JPG

Eindstand: Ik moet snel een nieuw ticket boeken want er valt nog genoeg te doen in Ghana!

Liefs, Jennifer

Before I went to Ghana I made a list of all the things I wanted to do this time. The conclusion of the day: I have to go back really soon because I didn’t do any of them! Only the motor cyclying. We didn’t visit the elephants or the place where they make the beads of the braceles I’m selling. And we skipped climbing the biggest mountain of West-Africa. Next time I have to eat more local food and I will also find a sewer who can make nice clothes for me. We have to go back to the Volta Region to visit Ada Foah (we almost visited that place but it was too far). Hopefully we will visit a Dutch pub in Accra before my boyfriend will visit Holland. And this time we went a lot of times to the beach but none of the times we went surfing or staying for reggea night. But no worries: Ghana will wait for me.

 

3 thoughts on “So what about the bucketlist?

  1. Pingback: But what have we done this time? – Living the Ghanaian dream

  2. Ohhh op de motor in Ghana!! Jij durft 😛 Ik zat voor het eerst op de motor in Griekenland, wel achterop hoor. Ik zie mezelf nog niet snel zelf rijden, tenzij het op een afgelegen weg is ofzo… maar dan nog liever niet denk ik haha

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

